MACAM MANA CEK ADA MERKURI?

Sebelum ni kan viral kat facebook ada beberapa produk pencuci muka yang kantoi guna merkuri. Tulis situ dapat KKM, tapi last-last cek ada merkuri. Allahu, kenapalah sampai nak buat macam tu kan, jujurlah dalam perniagaan. Mungkin harini korang selamat, tapi esok lusa tak siapa tau.

Sebab tu aku tersangatlah risau and taknak bahan-bahan yang aku buat ni ada bahan-bahan larangan. Aku sendiri nak dalam tu letak apa, effect apa, then ofkos aku taknak ada merkuri mahupun hydroquinone. Orang kat kilang tu pun pelik dengan aku n Qery. Dia cakap kebanyakkan founder dorg letak semua benda tu, nak untung dulu. Bila dah kena rush dengan KKM. Dorang tak kisah sebab dah untung banyak.

Erm....krik krikk krikkk.. Aku tak ada komen bab-bab tu. Orang bisnes cara lain-lain. Aku dengan Qery cuma nk berniaga dengan jujur, tu je. Biarlah lambat pun effect dia, janji tak memudaratkan orang lain, janji tak tipu customer pasal ingredients. Orang lain buat kita tutup mata buat tak nampak je lah. Hihi!

Kalau korang perasan yang menjadi viral kat facebook tu. Dorang tuang cleanser atau sabun kat sudu. Then dorang bakar. 

Sifat merkuri kalau korang nak tau dia macam serbuk bewarna silver. So bila kita bakar sabun tu, merkuri akan muncul semula, sabun tu pun bertukar warna. Gitu. kalau tak ada merkuri, sabun tu tak berubah warna. 

Aku pun nak confirmkan aku punya cleanser, sibuk jugakla nak buat eksperimen. Mencari sudu and kelam kabut tuang cleanser. Hihi! Gi dapur petik api and bakar sudu.

Hoih debor jugak rasanya, hahahaha!
Yang gambar kiri aku copy dari facebook, tak tau la produk apa, tp mcm tu lah yang ada mercury. Yang belah kanan pencuci muka Seqy beauty, bila bakar tak berubah warna.

Bila tengok tak berubah warna, rasa lega sampai ke lubuk hati tau. hahaha! Terus kelam kabut share kat facebook. 

Then ramai customer komen kat facebook cakap Seqy Beauty best.


Perasaan produk kena puji, sejuta kali best dari orang cakap kita cantik tau, hahahaha! Rasa nak lompat bintang je. 

Korang jgn memalu, meh la beli.


ATAU 

Contact 011-2107 6726
 
ATAU 
 
Contact Stokis/Agen berdekatan

Comments

DanDanial said…
good info, nak kena try buat..heheh
Unknown said…
Wahhh tq sepet sharing info yang bermakna nie....bagi kami yg tiada ilmu itu sgt2 menghargai bile ada org sudi bagitau.. ;)
RieNa said…
dah 4 botol kita guna cleanser seqybeauty. ada sekali tu kita x ckup bajet nk beli, kita beli jenama biasa, pakai seminggu rasa kulit muka tak best je. dpt je gaji terus beli cleanser sqb. baru tenang rasa jiwa ini. hahahaha